ביטוח כרטיס אשראי
ביטוחים

מה שכדאי שתדעו על ביטוח כרטיס אשראי

לכרטיס האשראי שלכם יש הרבה יותר מכוח קניה נוח ומבצעים מעולים לנסיעות או לתשלומים במזומן. חלק מהכרטיסים מספקים גם את היתרון הנוסף לביטוח. כלומר, אם נקלעתם לאירוע חריג או בלתי צפוי, ויש לכם ביטוח כרטיס אשראי, אתם יכולים לקבל החזר חלקי של ההוצאות שנגרמו לכם בנסיעה או בשירות שקיבלתם, או אם הכרטיס אבד.

יחד עם זאת, וכמו עם ביטוחים אחרים, ביטוח כרטיס אשראי כפוף (ועכשיו כולם ביחד) לתנאי המדיניות של חברת הביטוח, המגבלות וההכללות, כולל אי הכללות של מצבים רפואיים שהיו קיימים לפני התרחשות האירוע.

נכון, כל המצבים האלה מתוארים בפוליסת הביטוח שאתם מקבלים עם כרטיס האשראי שלכם, אבל!

ביטוח כרטיס אשראי מכסה מקרים שאינם מכוסים בביטוח הרגיל שמוצע על ידי חברת האשראי שממנה קיבלתם את הכרטיס, כלומר, כדי להיות מכוסים מכל הכיוונים, כדאי שיהיה לכם ביטוח מדויק שמגן עליכם מפני מצבים חריגים או בלתי צפויים.

ביטוח זה יכול להיות משלם לביטוח דירה, רכב או ביטוח רפואי שכבר יש לכם, כך שתוכלו ליהנות מהטבות נוספות, משלימות ומקיפות.

אתם רוצים שיהיה לכם כרטיס אשראי בינלאומי, גם אם אין לכם נסיעה קרובה או רחוקה באופק

כי אחד היתרונות העיקריים שמובילים מחזיקי כרטיס אשראי בינלאומי, גם אם הם לא מתכננים להשתמש בכרטיס, הוא היתרון של ביטוח כרטיס אשראי. זה סוג של ביטוח נסיעות לחו"ל שכל אדם שמחזיק בכרטיס אשראי מקבל, אם הוא מפעיל את הביטוח, והוא כולל גם כיסוי בסיסי עם הגבלות מסוימות, ללא תוספת תשלום.

אבל מכיוון שרוב האנשים כבר יודעים שאין באמת דבר כה מתנות בחינם, חשוב להבין שההצעה שתקבלו מחברת הביטוח להרחיב את ביטוח הנסיעות הקיים שלכם, מיועדת לפתות אתכם לשדרג את הביטוח שלכם כך שיכלול כיסוי למשך פרק זמן ארוך יותר, או לקבל כיסוי מקיף יותר.

מה שמביא אותנו לדבר קצת על כל הנושא הזה של כפל ביטוחים

נניח שאתם מחזיקים בשני כרטיסי אשראי של שתי חברות שונות, כדאי שתפעילו שני ביטוחים מקבילים, כך שאם קרה מקרה שאינו בשליטתכם, יש לכם את האפשרות לבחור להפעיל את הביטוח שמציע את הכיסוי הגבוה יותר, ולהגיש בהתאם תביעה נגד חברת הביטוח.

אבל היתרון הזה מגיע גם עם חיסרון. הפעלת שני ביטוחים שונים, גם במקרה של הגשת תביעה על אחד מהם בלבד, תוביל לחקירה מצד חברת הביטוח, שתרצה לבדוק אם יש לכם עוד ביטוח. בנקודה הזאת עורכי הדין שלכם ושל חברת הביטוח יתחילו להתווכח, ויכול לחלוף פרק זמן משמעותי עד שתקבלו את כספי הביטוח.

כלומר, עד לסיום ההתנצחויות המשפטיות, תשלומי הביטוח שלכם נמצאים בהולד

ויש גם את הסיכוי שאם ועד שתקבלו את הכספים שתבעתם מאחת מחברות הביטוח, תוציאו סכומי כסף גבוהים למדי מכיסכם.

זו הסיבה שרוב חברות הביטוח אינן ממליצות על מצבים של כפל ביטוחים, ויועץ ביטוח מיומן ייעץ לכם לבחור את הכיסוי המתאים ביותר מבין כיסויי הביטוח שמוצעים לכם בכרטיסי האשראי השונים שלכם.

אז אתם בטח תוהים לעצמכם אם כדאי לכם לשדרג ביטוח כרטיס אשראי רגיל לחו"ל

ביטוח כרטיס אשראי מציע ביטוח בסיסי והוא יכול בהחלט להספיק, אם אינכם מתכננים להרחיב את הביטוח או לרכוש ביטוח מיוחד נוסף, כי תמיד כדאי שיהיה כיסוי כלשהו מאשר אפס כיסוי, כי למצבים בלתי צפויים יש נטייה להפתיע אתכם דווקא כשאין לכם אפשרות לממן אותם.

ברור שאם אתם מעוניינים לרכוש פוליסת ביטוח שמציעה כיסוי מקיף יותר, כמו למשל כיסוי שיממן שהות יקרה בבית החולים, חלילה, שנפרשת על פני תקופה ארוכה, או שאתם רוצים לרכוש ביטוח תאונות אישיות כדי לקבל הגנה נוספת מפני פציעות או מחלות או סוגים שונים של פגיעות, אז כן, בהחלט מומלץ לשדרג את הביטוח.

יש לכם ביטוח רפואי משודרג?

כדאי שתבקשו הצעות לפוליסות מתאימות מכמה חברות ביטוח, במקום רק מחברת הביטוח שקשורה לכרטיס האשראי שלכם, כי לא בטוח בכלל שאצלה תקבלו את המחיר ואפשרויות הכיסוי הכי טובים לצרכים שלכם.

אם יש לכם ילדים, כדאי שתבטחו אותם בנפרד עם ביטוח תאונות אישיות לילדים, היות וברוב המקרים, סעיף הביטוח הרפואי של ביטוח כרטיס אשראי אינה מציעה כיסוי גם לילדים, כך שאם הפעלתם את הביטוח הרפואי של הכרטיס לעצמכם, חשוב שתבטחו גם את הילדים באמצעות ביטוים נפרדים, בעלות שאינה גבוהה.

הגנה נוספת למקרה של תאונה או נזק שנגרם לרכב שכור

כשאתם חותמים על הסכם להשכרת רכב, יתכן שתתבקשו לרכוש גם את הביטוח היומי של חבת ההשכרה.

אם אתם משלמים עבור השכרת רכב בכרטיס אשראי עם ביטוח תאונה או ביטוח השכרת רכב, ונגרם נזק לרכב ששכרתם, וחברת ההשכרה דוחה את תשלום הביטוח בטענות ותואנות שונות, ביטוח כרטיס אשראי יכול לספק כיסוי מפני אבדן או נזק לרכב שכור, עד לערך המזומן בפועל של רכב ההשכרה, כפי שהוא מוגדר בפוליסת הביטוח שלכם.

אבל שימו לב: חברות מסוימות של השכרת רכב, יכולות להעריך את הנזקים שלהם בסכומים גבוהים מעלות ההשכרה, ואתם יודעים מה זה אומר: אתם עשויים למצוא את עצמכם אחראים על הפרש הסכום שחברת השכרת הרכב תדרוש מכם.

"האם תרצה לרכוש ביטוח כרטיס אשראי?", "לא תודה"

רגע. לפני שאתם מסרבים בקלות דעת להצעת סוכן הביטוח שלכם לרכוש ביטוח כרטיס אשראי, כדאי שתקראו בעיון את התנאים של הביטוח המוצע לכם על ידי חברת האשראי, וכל ביטוח אחר שיש לכם, על מנת להחליט איזה כיסוי מתאים לכם ביותר. קוראים לזה צרכי הגנה.

ועוד משהו. כדאי שתפנו לחברה שמבטחת את הרכב האיש שלכם, ולחברת ההשכרה, כדי לוודא שיש לכם ולכל הנהגים האחרים שנוהגים ברכבים אלו, אחריות הולמת של צד ג', נזק אישי ופגיעה בכיסוי הרכוש, כי יתכן שתגלו שהביטוח שברשותכם מכסה רק מקרים של גניבה, אבדן או נזק לרכב השכור.

אז כן, בהחלט, אתם רוצים להרחיב את הביטוח שלכם

אם ביצעתם רכישה חדשה ושילמתם עליה בכרטיס אשראי עם ביטוח רכישה וביטוח אחריות מורחבת, והמוצר ששילמתם עליו נגנב או אבד בתוך פרק זמן שנקוב בסעיף מיוחד של פוליסת ביטוח כרטיס אשראי, הביטוח יכול לסייע בתיקון, החלפה או החזר הרכוש שאבד או נגנב.

חוץ מזה, הביטוח הנוסף יכול להציע גם הגנת אחריות מורחבת ברכישות מסוימות. חלק מתוספות האחריות האלו יכולות להימשך עד שנה, והן עוזרות לכם להתמודד עם העלויות שכרוכות בתיקון או החלפה.

אבל קודם כמה נקודות חשובות

לפני שתרוצו להרחיב את ביטוח כרטיס אשראי שלכם, יש כמה נקודות שחשוב להפנים על ביטוח נסיעות לחו"ל של כרטיס אשראי. אבל לפני הכול יש את הנקודה שהכי חשוב שתפנימו: ביטוח כרטיס אשראי תקף רק לבעל הכרטיס ולא לבני המשפחה, כך שאם, למשל, אתם נוסעים לחופשה בחו"ל עם בני המשפחה, תצטרכו לבטח גם אותם. ועכשיו לכמה נקודות חשובות נוספות:

הביטוח מוגבל לפרק זמן של חמישה ימים בלבד בחינם. מה שאומר שההטבה שאתם מקבלים עומדת על עשרה דולרים בלבד. כעבור חמישה ימים, התעריף יעמוד על התעריף הרגיל של חברת הביטוח.

אתם מקבלים כיסוי על הוצאות רפואיות בין אם אושפזתם בבית החולים או לא. כך, למשל, יוצע לכם כיסוי על טיפולי שיניים, רכישת תרופות, או ביקור רופא, בעלויות נמוכות מהחלופות המוצעות על ידי שוק הביטוח.

יש לכם תשלום מלא בגין הכיסויים הנוספים, כבר מהיום הראשון. כלומר, תוכלו לקבל כיסוי על החמרת מצב רפואי, אם אתם צורכים תרופות באופן קבוע; תוכלו לקצר את משך הטיסה או לבטל אותה; אתם מקבלים כיסוי לספורט אתגרי; והרחבה להריון.

הכיסוי המוצע על ידי חברות אשראי לביטוח כבודה בנסיעות, נמוך יותר בהשוואה לכיסוי המוצע על ידי חברות ביטוח. אבל במקרה של נכות או מוות, ביטוח כרטיס אשראי מציע כיוסי גבוה יותר מהכיסוי המוצע על ידי קופות החולים, ובמקרים רבים הוא גם גבוה יותר מהכיסוי המוצע על ידי חברות הביטוח.

חלק מחברות כרטיסי אשראי אין מפעילות את הביטו באופן אוטומטי. כך שאם אירע אירוע שבגינו אתם מבקשים להפעיל ביטוח כרטיס אשראי, תתבקשו להתקשר לחברת האשראי, מה שיוביל אתכם לשיחה עם נציג שימליץ לכם לשדרג את פוליסת הביטוח שלכם, תמורת תשלום נוסף.

לא תמיד צריך לרוץ ולשדרג, וכדאי לבחון כל מקרה לגופו

בחלק מהמקרים, תגלו שפוליסה בסיסית של ביטוח כרטיס אשראי, שניתנת ללא תוספת, מספיקה לצרכים שלהם, ואם נציג חברת האשראי מציע לכם לשדרג את הפוליסה הקיימת, כדאי שתבחנו את מאפייני ההגדלה וההרחבה המוצעים לכם, ולהבין את הפרופורציות של היקפי הכיסוי לעומת הצרכים שלכם.

חשוב להבין שבמקרים רבים תתבקשו להפעיל את הביטוח מראש באמצעות כרטיס האשראי שלכם, אבל אל תתפתו להצעות הנציגים וקחו בחשבון את כל השיקולים האישיים שלכם כשאתם מחליטים לשדרג או לא לשדרג ביטוח כרטיס אשראי.

נציגי מכירות נולדו עם כוח שכנוע שלאנשים מן היישוב אין אותו

אז קחו את הזמן להחליט אם ההרחבה אכן דרושה לכם. אל תתפתו, למשל, למשפטים כמו: "למה אתה מתלבט? אנחנו מדברים רק על עוד כמה שקלים, לא שווה לך להרגיש בטוח על כל מקרה שלא יבוא?"

אז לא. לפעמים ממש לא שווה לכם. וכמה עשרות שקלים יכולים להסתכם לכמה מאות שקלים בשנה. לנציגי מכירות יש תסריטי שיחות כתובים היטב, אבל לכם שווה להתעקש לקבל כיסוי שמתאים רק לצרכים שלכם.

Similar Posts