ביטוח תאונות אישיות לילדים
ביטוח תאונותביטוחים

ביטוח תאונות אישיות לילדים: אתם רוצים תכנית שתגן על ילדיכם

מה זה ביטוח תאונות אישיות לילדים ומהי חשיבותו? מה ההבדל בינו לבין פוליסת תאונות אישיות שיש לכל תלמיד במערכת החינוך בישראל ומהם הפרמטרים הנכונים לבחירת ביטוח תאונות אישיות לילדיכם? קחו נשימה. הנה כל מה שצריך וחשוב לדעת על ביטוחי תאונות אישיות לילדים בכתבה שלפניכם.

איזה כיסויים תקבלו במסגרת ביטוח תאונות אישיות?

המונח 'תאונות אישיות' מגדיר סוגים שונים של תאונות שעלולות להתרחש בכל רגע ובכל מקום. במקרים מסוימים, חומרת התאונה עלולה להוביל לפגיעה, חבלה, או פציעה שמחייבת קבלת טיפול רפואי הולם, ובמקרים מסוימים, נזקי התאונה עלולים להוביל לסיטואציות רפואיות מורכבות כגון: נכות, מצב סיעודי ואף מוות.

ביטוח תאונות אישיות הוא מוצר שמיועד למטרות כיסוי ביטוחי של ההוצאות הנלוות לטיפולים הרפואיים הנדרשים למבוטח שמוצא את עצמו מעורב בתאונה אישית כזו או אחרת. מוצר ביטוחי זה כולל מגוון רחב של כיסויים כגון: פיצוי כספי למוטבי הבוטח הנפטר כתוצאה ממעורבות בתאונה אישית, כיסוי למימון הוצאות אשפוז וקבלת טיפול רפואי כתוצאה מהתאונה, כיסוי ביטוחי למימון הוצאות רפואיות במקרים בהם המבוטח סובל מכוויות, נכות בדרגה כזו או אחרת, מצב סיעודי וכדומה.

הטבה להורים

בקרב נשים וגברים (מגיל 18 ואילך) הכיסוי הביטוחי במסגרת פוליסת ביטוח תאונת אישיות כולל גם פיצוי כספי למקרים של אבדן כושר העבודה עקב התאונה, הרחבה ביטוחית למקרים של נכות תעסוקתית, כאשר גם בביטוחי התאונות האישיות לילדים, הורי הילד יוכלו להגיש בקשה לקבלת פיצוי כספי במקרים בהם הם נדרשו לוותר על ימי עבודה לצורך שהות עם ילדיהם בעת אשפוזו.

ביטוח תאונות אישיות לילדים
ביטוח תאונות אישיות לילדים

פוליסת תאונות אישיות לתלמידים

חוק חינוך חובה בארץ קובע שכל תלמיד הזכאי לחינוך חינם (מגיל שלוש ואילך) חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות. ביטוח זה נרכש על ידי רשויות החינוך המקומיות ברחבי הארץ, כאשר התשלום עבור הביטוח נגבה מהורי התלמיד במסגרת תשלום אחיד בסכום אותו קובעת ועדת החינוך.

ביטוח זה מקנה לכל תלמיד במערכת החינוך בישראל כיסוי ביטוחי בגין תאונות אישיות המתרחשות בשטח בית הספר או מוסד הלימודים בו הוא שוהה, לרבות תאונות המתרחשות מחוץ לכותלי בית הספר, הפנימייה, או כל מסגרת חינוכית אחרת שבה הילד שוהה במשך מספר שעות ביום, או מסגרת שכוללת מגורים.

הפוליסה מכסה גם תאונות שהתרחשו במהלך פעילויות שונות, כמו למשל טיולים, חוגים, משחקים, סדנאות, או כל פעילות אחרת שהובילה לתאונה שבה הילד היה מעורב במהלך שעות הלימודים או פרק הזמן שבו היה באחריות האחראים מטעם משרד החינוך.

אבל זה עוד לא הכול

הכיסוי הביטוחי המוענק על ידי חברות הביטוח השונות המבטחות באמצעות פוליסת תאונות אישיות תלמידים כולל בין היתר: פיצוי כספי לבני משפחתו של התלמיד במקרה של מוות מתאונה, כיסוי למקרה של נכות זמנית  או קבועה כתוצאה מתאונה, החזר בגין אמצעי עזר רפואיים, כיסוי ביטוחי עבור הורים אשר מוצאים את עצמם מעורבים בתאונה אישית במסגרת השתתפותם בפעילויות שונות מטעם בית הספר או המסגרת החינוכית.

יחד עם זאת, ישנם מספר חריגים הנמנים בפוליסות הביטוח השונות אשר אינם מזכים את התלמיד בקבלת כיסוי ביטוחי בגין תאונות אישיות, לרבות, תאונות דרכים בארץ או בחו"ל, תאונות המתחרשות כתוצאה ממלחמה, פעולות איבה, פעילות צבאית סדירה, רשלנות רפואית וכל נזק רפואי אשדר נגרם כתוצאה מקבלת טיפול רפואי רשלני או שגוי, מחלה שאינה נובעת מתאונה.

Similar Posts