יש מישהו שלא צריך ביטוח תאונות אישיות?
ביטוח תאונות

ביטוח תאונות אישיות: הכיסויים העיקריים שאתם רוצים למצוא בפוליסה שלכם

אם יש הסכמה אחת בטוחה על החיים, זה שאתם אף פעם לא יכולים לדעת מה הם יביאו איתם. אז נכון. כולנו, או לפחות רובנו, מקווים לטוב, או הולכים לסדנאות שמלמדות אותנו לקוות לטוב ולחשוב חיובי, אבל יש מצבים מסוימים, שנמצאים לחלוטין מחוץ לתחומי ההשפעה שלנו.

ואם ככה החליט אלוהים, או הגורל, או היקום, או כל ישות כל יכולה אחרת שאתם מחזיקים ממנה, בכל רגע אתם יכולים להיות חשופים לתאונות, מחלות או פגיעות חמורות. וזה בדיוק המקום שבו ביטוח תאונות אישיות נכנס לתמונה.

הביטוח הזה מציע את ההגנה שאתם או בני משפחתכם תזדקקו לה, אם משהו יקרה לכם. אז בואו קצת על ביטוח תאונות אישיות, נבין מה הוא כולל, ולמה כדאי לכם לרכוש פוליסה שתבטיח מצבים שאתם יודעים או מנחשים שאתם עלולים להיקלע אליהם.

אז מה אתם מקבלים עם ביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות הוא סוג של כיסוי ביטוחי שמספק תשלום למקרה שבו נקלעתם לתאונה המובילה לנכות, השבתה או חלילה מוות.

כלומר, במקרים כאלה, אתם או בני משפחתכם מוגנים מבחינה כלכלית. הביטוח יכול לשמש על מנת לשלם על החשבונות הרפואיים שלכם, להציע תמיכה כלכלית במהלך תקופת ההחלמה, או לממן תרופות או טיפולים.

למי זה מתאים?

קודם כל, השאלה הנכונה יותר האם יש מישהו שלא צריך ביטוח תאונות אישיות. כי הביטוח הזה משמש כשכבת הגנה נוספת לתרחישים שאינם צפויים. במונחים יותר ספציפיים, זוהי בחירה טובה לאנשים שמנהלים אורח חיים פעיל, שמתגוררים באזורים עירוניים, שנוסעים הרבה מהבית אל המשרד ולהפך, על בסיס יומי, או לאנשי מקצוע שמועדים יותר לתאונות ואינם רוצים להכביד על בני משפחתם מבחינה כלכלית.

הביטוח הזה יהיה בחירה טובה גם למפרנסים העיקריים במשפחה, מכיוון שהתשלום יכול לספק לבני המשפחה תמיכה כלכלית בתקופה שבה המבוטח אינו יכול לעבוד, עקב תאונה, פגיעה או מחלה.

המאפיינים העיקריים של ביטוח תאונות אישיות

המאפיין העיקרי של ביטוח תאונות אישיות הוא מתן כיסוי במקרה של תאונה שהובילה לפגיעות גוף או השבתה חמורה של המבוטח, במצב שעלול להוביל לנכות או אפילו למוות. במצבים כאלה, חידוש הפעילות המקצועית יכול להיות בלתי אפשרי, או שיכול לחלוף זמן רב עד שניתן יהיה לשוב לעבודה.

בתקופה זו, החיים ממשיכים לעלות הרבה כסף, ואיך נגיד את זה בעדינות, לא בדיוק מחכים לכם שתשובו לבריאות מלאה. תשלום הביטוח מאפשר למבוטח לכסות את אבדן ההכנסה, ההוצאות הרפואיות, פינוי באמבולנס, פיצוי יומי למקרה של אשפוז בבית החולים, וכל צורך פיננסי אחר שקשור לתאונה, למחלה או לפגיעה, ושחברת הביטוח מצהירה שהיא מכסה.

מבולבלים? בואו ניכנס רגע לפרטים

תארו לעצמכם שאתם סובלים מפגיעה פיזית בעקבות תאונה, ועכשיו אתם מושבתים מכל פעילות. ביטוח תאונות אישיות יכסה את עלויות האשפוז והטיפולים.

הכיסוי שתקבלו תקף במקרים וסוגים רבים של תאונות, כמו למשל תאונות שנגרמות כתוצאה מאסון טבע, תאונת דרכים, תאונות תחבורה ציבורית, שוד, תאונה ביתית, ותאונת ספורט חובבני, כמו למשל סקי או צלילה.

אבל שימו לב: יכול להיות שפוליסת ביטוח תאונות אישיות תכלול מונח שנקרא 'אי הכללה' לגבי ענפי ספורט מסוימים, והתנאים משתנים בין חברות הביטוח, כך שכדאי תמיד להקפיד לבדוק את התנאים המוצעים לכם על ידי חברת הביטוח.

התמונה עדיין לא ברורה לכם ואתם תוהים מה ההבדל בין הביטוח הזה לביטוח חיים או בריאות, למשל?

ההבדלים בין ביטוח תאונות אישיות לביטוחי חיים או בריאות גדולים ומשמעותיים, כי הוא מציע ירידה לפרטים הקטנים ולכל המאפיינים והתרחישים שיכולים להתלוות לתאונות, פגיעות או מחלות. למשל:

כיסוי כמעט לכל מוגבלות

אם התאונה גרמה לכם למוגבלות, אתם יכולים לתבוע פיצויים. לדוגמא, אם איבדתם את השמיעה או הראייה, תוכלו להגיש תביעה.

הביטוח מכסה גם אבדן דיבור, אבדן אצבע, או כל פגיעה אחרת שנגרמת כתוצאה ישירה מהתאונה, והפיצוי מוצע בגין אבדן ההכנסה.

הוצאות יומיות למקרה של אשפוז

מלבד חשבונות התרופות והטיפולים הרפואיים, פוליסת ביטוח תאונות אישיות מכסה גם הוצאות אחרות כגון חיובים על פינוי באמבולנס, שהות יומית בבית החולים, ובמקרים מסוימים ובכפוף לתנאי הפוליסה, אפילו את ההוצאות בגין תקופת השיקום.

יש גם את היתרונות של השינויים בבית או ברכב

תאונה עלולה להוביל למצב שבו אתם מוצאים את עצמכם יושבים על כיסא גלגלים, ובמצב כזה, חשוב שיהיו לכם אמצעי ניידות ברכב, שמתאימים לצרכים שלכם. חוץ מזה, יתכן שתצטרכו גם לבצע שינויים בבית שלכם כך שהמגורים יהיו קלים.

שינויים אלה יכולים להתבטא בהתקנת רמפות, הנמכת הכיור באמבטיה, או הרחבת חדר השירותים, או שיפוץ אחד החדרים בקומה התחתונה של הבית, אם אתם מתגוררים בבית דו או תלת קומתי, כך שיהיה נגיש יותר. חברת הביטוח תציע לכם פוליסת ביטוח שמתאימה לצרכים שלכם ולמאפייני הפגיעה שחוויתם.

אל תיבהלו מהתחקירים של חברת הביטוח

יש משהו חשוב שכדאי להבין על חברות ביטוח: לא בטוח בכלל שהן ימהרו לשלם את הסכום שנקוב בפוליסה, ובטח שלא בשמחה, אז חשוב להבין טוב טוב את התנאים, לפני שאתם חותמים על הסכם ההתקשרות עם החברה.

כי אחד המאפיינים העיקריים בפוליסת ביטוח תאונות אישיות הוא החזר הוצאות רפואיות, ובנקודה זו חשוב להבין לאיזה סוג השתתפות של חברת הביטוח אתם יכולים לצפות.

הנה כמה שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם לפני שאתם חותמים

קודם כל, תמיד כדאי להשוות עם כמה חברות את תנאי הפוליסות, ולבחור פוליסה שמגיעה הכי קרוב להצעת פתרונות לאורח החיים שלכם. כשאתם מצמצמים את האפשרויות, ויש לכם כמה הצעות מכמה חברות ביטוח, יש כמה שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם לפני שתבחרו סופית. למשל:

  • האם יש סכום של השתתפות עצמית שתתבקשו לשלם במקרה של פינוי באמבולנס או אשפוז בבית החולים?
  • אילו תנאים מוצעים לכם אם וכאשר תצטרכו לעבור תקופת שיקום?
  • ושאלת השאלות שחברת הביטוח תתעקש לקבל עליה תשובה מספקת: האם ההוצאות הרפואיות הן תוצאה ישירה של סוג התאונה שהפוליסה שלכם מכסה.

אחד המאפיינים החשובים האחרונים שכדאי לבדוק הוא האם ביטוח תאונות אישיות שבחרתם, מציע כיסוי עולמי, שיכול להיות שימושי ביותר, כי תאונות לא מוגבלות לאזור גאוגרפי ויכולות פשוט להתרחש בכל מקום.

תמיד אפשר גם להרחיב את הפוליסה

ביטוח תאונות אישיות, מלבד התפקיד העיקרי של מתן כיסוי במקרה של תאונה, ניתן להרחבה כך שיכלול אפשרויות אחרות.

נכון. תוספות אלו למדיניות הבסיס מציעות שכבת הגנה נוספת לפרמיה החודשית, אבל גם הכיסוי מתרחב ומקיף בהתאם. אז הנה כמה סוגי הרחבות שכדאי שתשקלו להכניס לפוליסה שלכם:

מחלה מורכבת

אף אחד, אף פעם לא מצפה לחלות, אבל האמת היא שמחלות עלולות להתרחש בכל גיל. אם חליתם במחלה מורכבת, האם אתם מאמינים שתוכלו לכסות את העלויות הרפואיות או את אובדן כושר העבודה הנלווים למצב? זה המקום שבו כיסוי מחלות הופך להיות שימושי ונחוץ.

סוגי המחלות משתנים בין חברות הביטוח אבל יכולות לכלול סרטן, שבץ מוחי, התקף לב, או כל מחלה חמורה אחרת. ביטוח תאונות אישיות מורחב מספק לכם תשלום במקרה של אבחנה עם המחלה שנכללת בפוליסת הביטוח, ובתמורה לתוספת פרמיה, זוהי תוספת חשובה לתכנית הביטוח שלכם.

כיסוי יומי למקרה של אשפוז בבית החולים

אשפוז בבית החולים בעקבות תאונה או מחלה יכול להיות יקר ולקחת זמן רב. עם הכיסוי הזה, אתם מקבלים גמלה יומית לכיסוי עלויות האשפוז, אבדן ההכנסה, וכל הצרכים הפיננסיים האחרים שיש לכם. בהתאם לתנאי הפוליסה, תכנית זו יכולה גם לכסות שהות ממושכת או אשפוז ארוך טווח, בפרק זמן של למעלה מחודש.

זוהי תוספת חכמה שכדאי לקחת בחשבון, מכיוון שהיא משלימה את התנאים של ביטוח תאונות אישיות, ותשלומי ההחזר הכספי מהכיסוי המוצע, יכולים לשמש למימון הוצאות נחוצות אחרות שמתעוררות בעקבות התאונה או המחלה.

אז חשוב שתבינו היטב את התנאים וההכללות או המגבלות של כל פוליסה שאתם בוחנים, כך שתדעו מתי תוכלו להגיש תביעה, ולבחור את היתרונות שאם חושבים שהכי מתאימים לכם.

אבל החלק הכי כיפי (כן. כיפי) בביטוח תאונות אישיות הוא ההקלה על הכיס

אתם יכולים לרכוש ביטוח לאונות אישיות בכל תקציב שמתאים לכם, ולקבל את התמורה שאתם מחפשים. אתם יכולים למצוא פריות בשיעורים שמתאימים לכם, ולהפוך את הפוליסה שלכם לנכס יקר ערך לבני משפחתכם.

תוכלו, למשל, לחבר את הפוליסה הזאת עם פוליסת ביטוח אחרת, ולקבל הגנה מקיפה, מלאה ושלמה. תהיו בטוחים שאין משהו טוב יותר שאתם יכולים לבקש בחיים. נכון?

מה שלא תעשו, ולא משנה באיזו חברת ביטוח תבחרו, כדאי שתוודאו שאתם מקבלים הצעה שמתאימה לכם

כשאתם בוחנים פוליסות שונות של ביטוח תאונות אישיות ומשווים בין ההצעות של החברות השונות, כדאי שתהיו מודעים למגבלות הפוליסה שאתם בוחרים, כמו גם להטבות שהיא מציעה.

סתם לדוגמא: תשלום חד פעמי של מיליון ₪ עשוי שלא להספיק במקרים מסוימים, כך שחשוב מה הם רוב הסיכויים שתיקלעו לתאונה, בהתאם לאופי המקצוע שאתם עוסקים בו, או המחלה שאתם עלולים ללקות בה, בהתאם למאפיינים הגנטיים שעוברים במשפחתכם.

כלומר, גם אם אי אפשר לחזות את העתיד, אפשר לפחות להיות הכי מוכנים שיש לכל צרה, אסון או אפילו תרחיש קטן אך פוגעני מספיק כדי להשבית אתכם לתקופה מסוימת.

וזה עוד לא הסוף

לא משנה גם איזה שאלות יש לכם, אל תהססו לבקש תשובות ברורות לכל הנקודות שאינן ברורות לכם לחלוטין בפוליסת ביטוח תאונות אישיות שאתם עומדים לחתום עליה. יועצי ביטוח מיומנים יעזרו לכם להשוות בין תכניות, ויספקו לכם הצעות מחיר שונות.

חוץ מזה, אל תשכחו גם להשוות את ההצעות שתקבלו עם הצעות של חברות ביטוח אחרות, כדי למצוא מגוון רחב של הצעות, ואם עדיין יש לכם שאלות, המדריכים באתר זה מציגים לכם את התמונה המלאה, הברורה והכי מפורטת שתמצאו, על סוגים שונים של ביטוחים.

זה הרגע שבו אתם מתבקשים לקבל החלטה אמיצה וחשובה

אז עכשיו, שהתמונה המלאה פרושה בפניכם, והבלבול התבהר, הגיע הזמן להחליט. בחרו את חברת הביטוח שמציעה את הכיסויים הספציפיים שאתם מחפשים, והחליטו על התכנית הטובה ביותר לכם, לקרוביכם, וליקיריכם.

Similar Posts